بلاگ

چرا اسباب بازی سگ نگهبان ترند یک دنیا شد؟

چرا اسباب بازی سگ نگهبان ترند یک دنیا شد؟

اسباب بازی سگ نگهبان چگونه متولد شد؟

اسباب بازی سگ نگهبان (PAW Patrol) برگرفته از یک مجموعه تلویزیونی کانادایی است که به سفارش کمپانی سرگرمی اسپین مستر (Spin Master Entertainment) تولید شده و انیمیشن آن نیز توسط (Guru Studio) ارائه شده است. این مجموعه برای اولین بار در سال 2013 و در کانادا به نمایش در آمد و به فاصله دو ماه بعد در ایالات متحده نیز پخش آن شروع شد.

چرا اسباب بازی سگ نگهبان ترند یک دنیا شد؟

انیمیشن سگ نگهبان یا گشت پنجه ای (PAW Patrol) داستان گروهی از سگ ها به رهبری پسر جوانی به نام رایدر را روایت می کند که شغل اصلی شان محافظت از شهر ساحلی و مناطق اطراف آن است. هرکدام از سگ ها دارای مهارت هایی بر اساس خدمات اورژانس شهری می باشند و در انجام ماموریت های خود از آن ها بهره می برند.

هر کدام از شخصیت های انیمیشن پاپاترول یک کوله پشتی مخصوص (pup packs) دارند که ابزارهای مورد نیازشان در آن قرار می گیرد. خانه هرکدام از سگ های نگهبان نیز به صورت یک گجت پیشرفته و سفارشی سازی شده است که در هنگام ماموریت به وسیله نقلیه مطابق با توانایی آن ها تبدیل می شود.

پویانمایی سگ نگهبان به صورت 7 فصل از سال 2013 تا 2021 پخش شد. در سال 2021 کمپانی Spin master در کنار سریال به صورت هم زمان مشغول ساخت فیلم سینمایی برای این مجموعه شد تا آن را از حالت یک نمایش تلویزیونی به یک فرانچایز رسانه ای تبدیل کند.

این موضوع در کنار تولید اسباب بازی های سگ نگهبان با تنوع بالا توسط این شرکت، زمینه را برای تبدیل این مجموعه کودکانه به یکی از محبوب ترین ترندهای بازار انیمیشن و اسباب بازی مهیا نمود.

چرا اسباب بازی سگ نگهبان ترند یک دنیا شد؟

معرفی شخصیت های انیمیشن سگ های نگهبان:

رایدر (Ryder)

پسری ده ساله و رهبر سگ های نگهبان می باشد و به همراه آن ها در برج مراقبت شیشه ای زندگی می کند. پایگاه اصلی سگ های نگهبان نیز همین برج می باشد که از آن جا به ماموریت های امداد و نجات اعزام می شوند.

چیس (Chase)

یک سگ ژرمن شپرد مهربان و متعهد است که به عنوان سگ پلیس و مامور مخفی خدمت می کند. لباس و کلاه چیس به رنگ آبی می باشد و حس بویایی و بینایی قوی دارد، همچنین به گربه و پَر حساسیت دارد.

ماشین چیس یک کامیون آبی رنگ است و ابزارهای همراه او شامل یک بلندگوی بزرگ و یک دستگاه پرتاب تور می باشد.

مارشال (Marshall)

یک سگ دالماسی دست و پا چلفتی اما شایسته است که به عنوان یک سگ آتش نشان و امدادگر خدمت می کند.

لباس مارشال به رنگ قرمز می باشد و وسیله نقلیه اش یک ماشین آتش نشانی است که با شجاعت مثال زدنی خود به وسیله آن به انجام ماموریت های امداد و نجات مشغول می شود.

رابل (Rubble)

یک سگ بولداگ قهوه ای می باشد که کارهای ساخت و ساز و تعمیرات ساختمانی را انجام می دهد. او با جلیقه و کلاه زرد کارگاهی یادآور کارگران ساختمانی می باشد و در پشت بولدزر خود در انواع عملیات های عمرانی به کمک مردم شهر می رود.

راکی (Rocky)

یک سگ از نژاد مخلوط اشناوزر و تریر اسکاتلندی است و به رنگ خاکستری و سفید می باشد. راکی در گروه سگ های نگهبان به عنوان یک توله سگ بازیافت عمل می کند و مجهز به یک ماشین جمع آوری زباله می باشد. جلیقه و کامیون راکی رنگ سبز و نماد بازیافت دارد.

زوما (Zuma)

یک لابرادور رتریور شکلاتی است که عملیات امداد و نجات آبی گروه را انجام می دهد. وسیله نقلیه زوما یک هاورکرافت به رنگ نارنجی می باشد و با رنگ لباس زوما که یک جلیقه نجات است، همخوانی دارد.

اسکای (Skye)

یک سگ ماده از نژاد کوکوپو است و عملیات هوایی گروه را به عهده دارد. رنگ اسکای صورتی می باشد و وسیله نقلیه اش یک هلیکوپتر صورتی است. همچنین کوله نجات او مجهز به دو بال برای پرواز می باشد.

این مجموعه پویانمایی کودکانه در فصل های بعدی سگ های دیگری نیز به عنوان شخصیت های مکمل در عملیات نجات معرفی نمود. از جمله شخصیت های پررنگ تر می توان به سگ رباتی، اورست (هاسکی نجات کوهستان)، ردیاب (سگ نجات جنگل)، تاک و الا، رکس و حتی گربه وحشی (اولین گربه سان عضو گروه پنجه) اشاره نمود.

اسباب بازی سگ های نگهبان

در سال 2014 کمپانی Spin Master یک خط فروش اختصاصی جدید بر اساس انیمیشن سگ های نگهبان در اسباب بازی فروشی های زنجیره ای Toys Rus در سراسر کانادا راه اندازی نمود و به فاصله یک ماه بعد از پخش در آمریکا شروع به توزیع انواع اسباب بازی سگ های نگهبان نمود.

طبق گزارش بانک ملی کانادا خط فروش اسباب بازی سگ های نگهبان در سال 2015 باعث رشد 245 میلیون دلاری در فروش کمپانی Spin Master شد. در سال 2016 اسباب بازی شخصیت های سگ نگهبان و انواع وسایل همراه آن ها بیشترین سهم را در فروش نسبت به دیگر انواع اسباب بازی برای این شرکت داشته است به شکلی که مدیر بازاریابی کمپانی به تبدیل شدن اسباب بازی سگ های نگهبان به پرفروش ترین محصول این شرکت در رده سنی زیر 7 سال اذعان نمود.

اسباب بازی هایی که برای این انیمیشن تولید شده است تنوع بسیار زیادی دارد و تقریبا شامل تمام وسایل درون مجموعه می شود. از اکشن فیگور سگ های نگهبان گرفته تا اسباب بازی برج مراقبت سگ نگهبان، لباس سگ نگهبان و بسیاری دیگر از محصولات مرتبط با این انیمیشن که توسط کمپانی اسپین مستر تولید شده است.

خرید اسباب بازی سگ های نگهبان در کنار بازی و سرگرمی برای کودکان کاربردهای مختلف دیگری نیز دارد. در انیمیشن سگ های نگهبان تلاش شده مفاهیمی مانند همکاری، کمک به دیگران، وظیفه شناسی و … گنجانده شود تا به صورت غیر مستقیم به کودکان آموزش داده شود. این موضوع در حالی است که انواع اسباب بازی سگ های نگهبان در هنگام بازی باعث نهادینه شدن آموزش ها در کودکان می شود و کودک می تواند هر شخصیت و صفات رفتاری اش را به وسیله اکشن فیگور سگ های نگهبان همواره به همراه خود داشته باشد.

لباس سگ های نگهبان به کودکان اجازه می دهد تا خود را در جایگاه هرکدام از شخصیت ها دیده و برای بازی در آن راستا آموزه های سگ های نگهبان را به یاد بیاورند و به کمک دیگر وسایل مانند قطار سگ های نگهبان، عروسک های پولیشی سگ نگهبان، پارکینگ سگ های نگهبان و بیشمار اسباب بازی دیگر از این مجموعه به بازی و سرگرمی مشغول شوند.

از محبوب ترین اسباب بازی های مربوط به این انیمیشن می توان به ماشین سگ های نگهبان اشاره کرد که با توجه به تفاوت شکل ماشین هرکدام از سگ ها در سریال، دارای تنوع بالایی می باشند.

در حال حاضر اسباب بازی سگ های نگهبان از حالت تک جنسیتی خارج شده است و یک ترند محبوب، هم به عنوان اسباب بازی پسرانه و هم اسباب بازی دخترانه است و شخصیت های دختر این مجموعه مانند (اسکای) و (اورست) و … دارای طرفداران زیادی می باشند.

پایان داستان

در یک نگاه کلی اینکه که چرا اسباب بازی سگ نگهبان ترند یک دنیا شد؟ اینست که انیمیشن سگ های نگهبان با استفاده از داستان های ساده و روان برای کودکان و تلاش برای آموزش مسائل مختلف توانست طرفداران بسیاری برای خود پیدا کند. در کنار آن بازاریابی صحیح کمپانی تولید کننده اش در راستای تولید و فروش اسباب بازی های جدید سگ نگهبان توانست موفقیت چشم گیری برای سگ های نگهبان به عمل آورد و آن ها را به ترند یک دنیا تبدیل نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *