بلاگ, مقالات

چه اسباب بازی برای کودک من مناسب است؟

هنگام انتخاب اسباب بازی برای نوزادان و کودکان به چه نکاتی باید توجه کنید؟

شما در حال خرید اسباب بازی برای کودک یک و نیم ساله خود هستید آیا می دانید در انتخاب اسباب بازی برای نوزادان و کودکان باید به نیازهای رشد کودک نیز توجه کرد!

اسباب بازی ها برای رشد کودک مهم هستند. جدا از سرگرمی، آن ها همچنین می توانند آموزشی باشند و به تقویت مهارت های ذهنی کودک شما کمک کنند.

کودکان در سرعت رشد متفاوت هستند

در حالی که بازی با اسباب بازی ها به رشد کودک کمک می کند، سرعت رشد ممکن است برای هر کودک یکسان نباشد. در واقع، حتی اگر دو کودک با مشخصات مشابه با یک نوع اسباب بازی سرگرم شوند، ممکن است در نحوه رشد آنها تفاوت هایی وجود داشته باشد. خانم گریس لینگ چین، درمانگر ارشد در بخش رشد کودک، بیمارستان زنان و کودکان KHK در این باره می‌گوید: «هم طبیعت و هم تربیت در رشد کودک نقش دارند.»

رشد دختران و پسران نیز متفاوت است. اما این بدان معنا نیست که اسباب‌بازی‌هایی که با آن‌ها بازی می‌کنند باید صرفاً بر اساس جنسیت آن ها باشد. در عوض، هم پسران و هم دختران باید در معرض انواع مختلفی از اسباب‌بازی‌ها باشند.

خانم لی می‌گوید: «انواع اسباب‌بازی‌هایی که باید انتخاب کنید اغلب تحت تأثیر جامعه یا محیط هستند. بسیاری از افراد از قبل این تصور را دارند که ماشین ها برای پسران و عروسک ها برای دختران هستند. با این حال، پسرها می توانند به اندازه دخترها از بازی با اسباب بازی های آشپزی لذت ببرند. اگر دختران بخواهند باید اجازه داشته باشند با ماشین‌های اسباب‌بازی یا قطار بازی کنند.»

انتخاب اسباب‌بازی‌ برای کودکان، یک چالش است

اسباب‌بازی‌ها علاوه بر اینکه از نظر سنی لازم است که مناسب باشند، باید چالش‌های کاربردی نیز ارائه کنند تا بتوان مهارت‌های جدیدی را آموخت. خانم لی می‌گوید: «اسباب‌بازی باید مقداری دشواری برای به چالش کشیدن مهارت‌های کودک ایجاد کند، اما نباید خیلی سخت باشد که کودک را در معرض شکست قرار دهد و منجر به ناامیدی در بازی شود. بازی همچنین نباید آنقدر آسان باشد که کودک از آن خسته شود. در نهایت، بازی باید ایمن و سرگرم کننده نیز باشد.»

در اسباب‌بازی‌هایی که برای کودک تان انتخاب می‌کنید، به ویژگی‌های ایمنی زیر توجه کنید، به‌ویژه کودکان زیر سه سال که تمایل دارند اشیاء را در دهان خود بگذارند:

بدون لبه های تیز یا خشن باشد.

نمایانگر جنسیت خاصی نباشد.

بدون قطعات کوچک و یا جدا شونده ریز باشد.

شکستنی یا از مواد اولیه با کیفیت پایین نباشد.

مطالب مرتبط